HTML

TISZA-Stage

Túrák, kalandok és egyéb emberi történések a Tisza északi partjain. A szerkesztés helye: Ukrajna, Kárpátalja, Csap. Az ismeretlen elkövető: Palkó István (palkopisti@freemail.hu)

Utolsó kommentek

Friss topikok

Tiszaforrás túra 6.

2009.02.22. 11:12 dixidixi

Leírom a bográcsos hegyi túragomba című fogásunk elkésztési módját: Szalonnát pirítunk hagymával, a végén kevés paprikával. Megpirítjuk benne a feldarabolt gombát, majd belezúdítunk egy félkilós füstölthús-konzervet (Tusonkát). Összerottyantjuk, felöntjük egyliternyi vízzel, hozzáadagolunk egy doboznyi (elvileg 8 személynek elegendő) krumplipüré-port, sűrűsödésig kavarjuk, majd nekivetjük magunkat. Éhesebb csapattársaink kenyérrel ették.

Az utolsó mozzanatot már a sátorban cselekedtük, mert odakint megint zuhogni kezdett. Jóllakás után pizsamába bújtunk (az összes ruhánkat felvettük), begubóztunk a hákózsákokba és az egész éjszakát átaludtuk... volna, ha nincs ott az a patak.

Az egész túránk valamilyen vízfolyás mellett vezetett, így bizton mondhatom: aki csörgedező patakról beszél, az hazudik, lop, csal és festi magát! A patak ZÚG! Különösen éjjel. Mint egy bekapcsolva hagyott tv-készülék, amiben már véget ért az adás. Rettenetesen idegesítő.

Reggelre elállt az eső...

Megkezdjük a szárítkozást:

Rendkívül lassan száradt a holmink. A levegő párás volt, s bár az ég derült, abba a szűk völgybe, amelyben haladtunk, csak délelőtt 10 óra után sütött be a nap: lévén dél-észak irányú.

Tüzet raktunk, és szalonna vagy saslik helyett zoknikat és sportcipőket kezdtünk pirítani. E zoknikat hazatérve aztán ki is kellett dobnunk, mert ez a füstölt-szag örökre bennük ragadt.

Délig szárít-koztunk, mert a túra közben a száraz holmi életbevágóan fontos.

Miután a szükséges ruházatokat száraznak ítéltük, folytattuk az utat, amely mellett hébe-hóba ilyen elhagyatott épületcsoportokat láttunk. Táborozásra alkalmatlanok, mert valószínűleg vagy kígyó- vagy patkánytanyák.

A Hladin patak egyre bővízűbb lesz. Itt plédául a víz másfél méter magasságból zuhog alá.

Egy másik, kisebb vízesés. Az időjárás remek volt. A vidék gyönyörű és érintetlen. Ám egy kanyar után váratlan kép fogadott:

A hegyoldalba utat robbantottak, hogy a járművek könnyebben eljussanak az új erdőirtásokhoz: BEÉRTÜNK A CIVILIZÁCIÓBA.

Az emberokozta sebhely környékén csatlakozott a "mi" völgyünkhöz a Turbat patak völgye. Innen a túra már inkább menetelés volt - most már a Turbat mentén.

A továbbiakban: folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Locations of visitors to this page