HTML

TISZA-Stage

Túrák, kalandok és egyéb emberi történések a Tisza északi partjain. A szerkesztés helye: Ukrajna, Kárpátalja, Csap. Az ismeretlen elkövető: Palkó István (palkopisti@freemail.hu)

Utolsó kommentek

Friss topikok

Tiszaforrás túra 2.

2009.02.26. 10:02 dixidixi

Az eddigi történések szerint tehát már túl vagyunk az első éjszakán, amit kb. fél kilométerre költöttünk el az erdészeti díszkapun történt átvonulásunktól.

Lássunk néhány Tisza-képet, amiben senki olyan nem részesül, aki Kőrösmezőtől busszá alakítot teherautó hátán teszi meg az utat a forrás lábáig.

Ki a Tisza vizét issza... Ezen a szakaszon bizonyosan nem kell vízlágyító. A Tisza vize egészen a forrásig kristálytiszta és ízletes.

Aznap reggel (2008. július első fele) +6 fok volt, éjjel +3-at mértünk talajszinten. S még nem voltunk 1000 méteren.

Hajnal a Fekete Tisza völgyében.

Valahol ettől a ponttól maradtak el mellőlünk a lombos fák: elértük a fenyvest.

Persze, a Tisza medre mentén még sokáig kísértek minket a mogyoróbokrok és a tölgyek.

Jaszinyától a forrásig vezető úton több szépen kiépített pihenőhely állt rendelkezésre. Rendszerint jéghideg vizű források mellett, melyektől jól berekedtünk.

A Tisza völgye.

Így gazdagszik a folyó.

Ez is a Tisza...

A fotó jobb szélén e sorok nagyon fáradt rovója. A rögtönzött bográcsban éppen krumlipor és konzervtusonka (füstölt hús) rotyog.

Körülbelül 25-30 kilót nyomott a hátunkon cipelt alkotmány. Mégis inkább a kézi szatyor zavart a leginkább.

Kőrösmezőtől úgy 15 kilométerre egy elhagyatott és lelakatolt menedékházat találtunk. A lakat nem tartott sokáig, úgyhogy második éjjelre ott vertünk tanyát. A padlója meglehetősen kemény volt. (Ha megtalálom, hogyan kell ide videjót is feltölteni, akkor az is lesz...)

Ráadásul esett is. Úgyhogy éppen jól is jött a váratlan biztonság.

Vacsora a sötétben. A bogrács lobogó vízében melegítettük meg a jóféle magyar babgulyás-konzerveket. Jobb szélen dohányozva Mészár Zoli is feltűnt, akit eddig még nem mutattam be. (Tehát: a Möszi közel félévszázados működése során volt már mozdonyvezető, csibeneveldei villanyszerelő, hasonló elfoglaltságban alkalmazott egy 200 nőt foglalkoztató varrodában, majd pék, aztán ő tökéletlenítette a pesti /budai/ Mammut II-ben a világítást, ma meg újra Csapon villanyszerel, mindannyiunk rémületére...)

A továbbiakban: folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Locations of visitors to this page